Groente actie wederom groot succes!

Terugblik op geslaagde vrijwilligersavond – editie 2026

Jaarlijks, daags na Hemelvaart, neemt ONDO de tijd om zijn vele vrijwilligers te bedanken. Dit doen we met de traditionele vrijwilligersavond. Een avond vol gezelligheid, humor, lekker eten en drinken. Kortom, ONDO op z’n best. Op vrijdag 15 mei vond de editie van 2026 plaats.

De organisatie is in handen van de kundige leden van de feesten en partijen commissie. Het bestuur is dankbaar dat de commissie ook dit jaar weer een geslaagd feest heeft weten neer te zetten. Er was een grote opkomst!

Er was een gezellige pubquiz met daarin bijzondere vragen, o.a. van de Big Five in Afrika tot welke voetbalclubs in Madrid er zijn. Daarna was er ook een hapje eten (frietwagen) en was er bij de afsluiting weer een bijzondere loterij waarbij teams werden gevraagd een inschatting te maken van de kostprijs van een aantal Action-producten. Menig team ging met prijzen naar huis!

Bij de feestelijke gelegenheid werd ook even kort stilgestaan bij het aankomende afscheid van voorzitter Daniël van Schijndel. Kort na de zomerperiode zal hij afscheid nemen van het bestuur. Dit vanwege zijn start als wethouder in Someren. De beide functies zijn onverenigbaar. Na een kort dankwoordje van mede-bestuurslid Carlo van Bussel gaf de voorzitter aan dat hij terugkijkt op een hele fijne tijd bij ONDO en dat hij het altijd erg naar zijn zin heeft gehad. Het is geen definitief afscheid wat hem betreft. Er waren ook bloemen voor zijn partner Femke en felicitaties n.a.v. zijn koninklijke onderscheiding die hij onlangs ook mocht ontvangen.

Foto hierboven is van eerdere editie (2025). Heb je nog een leuke foto? stuur ‘m door.

Interview van de maand – mei

Wat is je naam?
Jesse van den Hurk.

In welk jeugd elftal van ONDO zit je?
SV ONDO Jo 8-1.

Heb je toevallig ook een bijnaam of hoe noemen ze jou wel eens?
Yess.

Wat is je favoriete positie in het veld?
Spits.

Wie is je favoriete speler bij ONDO?
Milan van den Hurk.

Welke voetballer vind je de allerbeste van de wereld?
Raphinha.

Wat zijn je hoogtepunten tot nu toe bij ONDO?
Vanaf de middenlijn score, en heb eens 9 goals in 1 wedstrijd gescoord.

Welk trucje vind je leuk om te doen bij de tegenstander?
Kap bewegingen, daar trappen ze in zelfs mijn broer weleens.

Zijn er dingen die je nog zeker wil bereiken met het voetballen?
Profvoetballer en daarmee kampioen worden maar ook met Ondo kampioen worden.

Van welke club ben jij een groot fan?
PSV.

Ga je ook wel eens naar voetbal wedstrijden kijken en zo ja welke?
Ik ga ook wel eens naar het stadion van PSV.

Wat vind je het lekkerste om te eten?
Malse spareribs.

En wat lust je absoluut niet?
Spruitjes.

Wat is je favoriete vakantie land?
Turkije.

Wat brengt jou echt aan het lachen?
Soms verteld mijn broer hele grappige moppen, en als ik mijn mama prank.

Zijn er nog dingen die niet gevraagd zijn maar je wel graag zou willen vertellen?

Nee.

Ken je nog een goede mop zodat de lezers dit interview lachend kunnen afsluiten?

De juf zegt wat geeft een kip? En dan zegt de klas eieren, en wat geeft een varken, dan zegt de klas spek, wat geeft een dikke koe, en dan zegt de klas huiswerk..!!

En uiteraard de allerlaatste vraag aan wie zou je het laatste  interview van de maand juni voor dit seizoen willen doorgeven?

Ilja Raijmakers.

 

ONDO JO17 overtuigend kampioen na klinkende overwinning

Koninklijke Onderscheiding voor ONDO’er Jos Drummen

Op vrijdag 24 april 2026 heeft Jos Drummen, in het bijzijn van zijn vrouw Annie en hun kinderen, uit handen van burgemeester Anke van Extel-van Katwijk een Koninklijke onderscheiding ontvangen als waardering voor al zijn vrijwilligerswerk, waaronder ook bij onze voetbalvereniging. De burgemeester prees zijn inzet voor onze vereniging in het bijzonder en voor de Heusdense gemeenschap in het algemeen.

Bij het moment waren talloze familieleden, vrienden en uiteraard kinderen en kleinkinderen aanwezig.

Zijn vrouw Annie kreeg tot haar verrassing vervolgens ook eenzelfde onderscheiding voor al haar vrijwilligerswerk bij tal van verenigingen en stichtingen in Heusden.

Namens ONDO was voorzitter Daniël van Schijndel aanwezig bij het plechtige moment. “Jos en Annie ook betekenen veel voor onze vereniging, al decennialang. We zijn er daarom trots op dat we als ONDO dit mede mogelijk hebben kunnen maken, met de initiatiefnemers en andere verenigingen waar Jos en Annie bij betrokken zijn en zich voor inzetten”.

Op donderdag 30 april a.s. is er gelegenheid om Jos en Annie te feliciteren op de wekelijkse clubavond, vanaf 20.00 uur in de kantine.

Jos, Annie, van harte gefeliciteerd namens bestuur en leden van SV ONDO.

Kom naar de vrijwilligersavond – vrijdag 15 mei 2026

Op vrijdag 15 mei is het weer tijd voor een nieuwe editie van de jaarlijkse vrijwilligersavond!

Ben je vrijwilliger bij ONDO? Dan zijn jij en je partner van harte welkom op deze feestelijke avond. Als het goed is heb je eerder ook per mail een uitnodiging gehad. Zo niet, je vind de uitnodiging via deze link: Vrijwilligersavond 2026;

Ieder jaar is het weer een groot en gezellig succes, dus vergeet je niet om (voor 1 mei) aan te melden!

Werkzaamheden renovatie sportpark van start – update (maart)

Een aantal jaren geleden is tennisvereniging De Meijvink met het initiatief gestart om padelbanen te realiseren op hun terrein. In overleg met ONDO, ODC en de gemeente is vervolgens een ruimtelijk plan ontwikkeld waarbij twee padelbanen gerealiseerd kunnen worden, er een nieuw toekomstbestendig korfbalveld kan komen voor ODC en waarbij we als ONDO een nieuw trainings- en wedstrijdveld (voor de jeugd) krijgen. Dit veld zal dan wel kleiner zijn dan een regulier standaard voetbalveld (qua afmetingen), maar nog altijd geschikt om in de toekomst te kunnen gebruiken voor (jeugd)teams.

Stand van zaken
Wellicht had je het al vernomen: de werkzaamheden zijn inmiddels begonnen. Het terrein is klaargemaakt voor de benodigde werkzaamheden. Zo is er een ruimte geplaatst voor de medewerkers, en zijn diverse materialen neergelegd. Er wordt gestart met de aanleg van het kunstgrasveld voor de korfbalvereniging, en de TV is begonnen met werkzaamheden om de aanleg van de padelbanen mogelijk te maken. Er heeft een schouw plaatsgevonden en alles is in kaart gebracht. Namens ONDO is Fons uiteraard betrokken bij de werkzaamheden.

Planning en aanleg
De tennisvereniging is bezig met de aanleg van de padelbanen in eigen beheer. De heggen zijn al weggehaald hiervoor. Als het gaat om het korfbalveld: in week 11, wordt gestart met aanleg riolering, plaatsen kolken, en het aanleggen van stroom. Eind van de week zal het zand voor de onderbouw aangebracht worden. Hierna wordt de drainage getrokken tot op de zwarte grond. In week 12 zal de zandkeuring plaatsvinden en zal de bestrating aanvangen. De week erop staat dan de aanbreng van lava ed. ingepland. Het nieuwe voetbalveld zal pas na deze werkzaamheden worden aangelegd.

Wil je de tekening van het sportpark inzien? Dat kan, stuur een mail naar voorzitter@ondo.nl.

Andere vragen? Laat het weten aan het bestuur, door een mail te sturen naar secretaris@ondo.nl.

Interview van de maand maart – Lars van Oosterwijk

Iedere maand spreken we met een jeugdspeler van ONDO om eens een aantal vragen aan hem of haar te stellen. Deze maand is het de beurt aan Lars van Oosterwijk!

Wat is je naam?
Lars van Oosterwijk

In welk jeugd elftal van ONDO zit je?
SV ONDO Jo7-1

Heb je toevallig ook een bijnaam of hoe noemen ze jou wel eens?
Nee

Wat is je favoriete positie in het veld?
Kiep (keeper)

Wie is je favoriete speler bij ONDO?
Vick van Oosterhout

Welke voetballer vind je de allerbeste van de wereld?
Lionel Messi

Wat zijn je hoogtepunten tot nu toe bij ONDO?
Bij zaalvoetbal toen ik scoorde tijdens de winterstop met de zaal activiteit maakte ik een goal vanaf bijna mijn eigen goal

Welk trucje vind je leuk om te doen bij de tegenstander?
Kappen achter het stambeen door en dan de speler voorbij gaan

Zijn er dingen die je nog zeker wil bereiken met het voetballen?
Kampioen worden, en de beker winnen en dat ik bij PSV ga voetballen.

Van welke club ben jij een groot fan?
PSV, en ook een beetje van ONDO

Ga je ook wel eens naar voetbal wedstrijden kijken en zo ja welke?
Ja ik ga wel eens naar het Philips stadion.

Wat vind je het lekkerste om te eten?
Snoep

En wat lust je absoluut niet?
Champignon

Wat is je favoriete vakantie land?
Heb ik nog niet

Wat brengt jou echt aan het lachen?
Als iemand valt, of zoals bij ter land ter zee en in de lucht als ze van de baan knalt

Zijn er nog dingen die niet gevraagd zijn maar je wel graag zou willen vertellen?
Nee

Ken je nog een goede mop zodat de lezers dit interview lachend kunnen afsluiten?
Ja, ik wil score het lukt, toen vroeg de tegenstander aan de keeper waarom duik je niet? Antwoord: Ik had mijn duikbril nog niet op.

En uiteraard de allerlaatste vraag aan wie zou je het interview van de maand april willen doorgeven?
Aan Jesse van de Hurk die bij mij in de klas zit

Voetbalschool VVV strijkt neer bij ONDO – 21 t/m 23 juli

ONDO is een bijzondere samenwerking met de jeugdopleiding van VVV-Venlo aangegaan. In de zomer strijkt er een speciale voetbalschool neer op sportpark de Heikamp, georganiseerd door de club uit de Keuken Kampioen divisie. Jeugdspelers van ONDO zijn welkom bij deze voetbalschool en kunnen zich aanmelden. Er zijn kosten aan verbonden.

Bezoek ook deze website voor meer informatie of bekijkdeze link (klik hier)

 

ONDO & Oekraïne – trainingsjas duikt op in Odessa

Door Tim Raaijmakers werden we gewezen op een bijzonder bericht op Instagram. Fotojournalist Jarno van den Noort was onlangs in Oekraïne waar hij bijzondere momenten met zijn camera heeft vastgelegd. Het land is nu al geruime tijd in oorlog met buurman Rusland die het land in 2022 binnen viel. De strijd heeft inmiddels al vele duizenden levens gekost.

In een bericht deelt de fotograaf een aantal van zijn recent gemaakte foto’s. Op een van de foto’s duikt plotseling een man op in een roodgele ONDO trainingsjas. Let op, de foto (zie hieronder) kan als schokkend worden ervaren. Het gehele bericht is te vinden via deze link. In het bijbehorende bericht schrijft Jarno:

“Deze week was ik in Odessa. Een stad die, net als Kiev, veel onder vuur ligt. Met grote regelmaat worden er drones en ballistische raketten op de stad afgevuurd. Vaak zijn infrastructuur en energievoorziening het doelwit, maar helaas worden ook burgerdoelen geraakt.

Grote delen van Odessa zitten zonder stroom, of hebben maar beperkt stroom. Het weekend vóór mijn aankomst werd er een watercentrale geraakt, waardoor niet alle wijken nog water hadden. En dan is het ook nog eens één van de strengste winters in jaren in Oekraïne. Geen pretje om daar nu te wonen, simpel gezegd.

Gelukkig zijn er organisaties zoals Stichting De Friese Rijders. Zij gingen vorige week met vier vrachtwagens naar Odessa met levensmiddelen, medische goederen en, misschien wel het belangrijkste, generatoren.”

Hoe de jas daar precies terecht is gekomen weten we niet exact, maar het is in elk geval een indrukwekkende foto. De jas is behoorlijk gedateerd en al een aantal jaren hebben we dit model jas niet meer in gebruik. Het is voorstelbaar dat de jassen gedoneerd zijn aan een goede doel (kledinginzamelingsactie).

We danken Tim voor het wijzen op de foto. Fotograaf van den Noort is te volgen via Instagram, klik hier voor meer bijzondere (oorlogs)foto’s. De foto’s zijn eigendom van Jarno van den Noort.