Een onvergetelijke benefietdag bij ONDO

Op zondag 7 juni waren wij met de vrienden en familie van Frans Hurkmans te gast bij SV ONDO. Als vriendengroep organiseerden we een benefiet voor Stichting ALS om geld in te zamelen voor de strijd tegen deze ingrijpende ziekte. Maar bovenal was het een dag van betrokkenheid, vriendschap en samenzijn voor Frans. Voor Frans is sportpark de Heikamp een heel speciale plek, hij heeft hier jaren met heel veel plezier gevoetbald.

Na een mooie fietstocht arriveerden de gasten rond half twee op het zonnige terras van ONDO in Heusden. Vanaf het eerste moment voelden we ons hartelijk welkom. De dames achter de bar zorgden de hele middag met veel enthousiasme en gastvrijheid dat het niemand aan iets ontbrak.

Op het sportpark was er van alles te beleven. De deelnemers konden zich uitleven met verschillende spellen, zoals latje trap, snelheidsschieten, bidonwerpen, spijker meppen en pionnen schieten. Daarnaast werden er spulletjes verkocht en vond aan het einde van de middag een veiling plaats van de wielertenues waarmee de fietsers op 18 juni de Mont Ventoux hebben beklommen. Om 15.00 uur beleefden we een bijzonder moment toen we gezamenlijk Bas, Rob en Daan en de twee knechten Arie en Peter uitzwaaiden die vertrokken richting de Mont Ventoux in Frankrijk.

Wij zijn ONDO enorm dankbaar voor alle steun die we hebben ontvangen. De vereniging stelde niet alleen de accommodatie en de materialen voor de activiteiten beschikbaar, maar ondersteunde ons ook met een waardevolle bijdrage aan de stichting ALS. Die betrokkenheid en gulheid hebben veel voor ons betekend.

En natuurlijk verdienen de dames achter de bar een speciaal woord van dank voor hun inzet en gastvrijheid. De bijzondere sfeer die we bij ONDO hebben ervaren, de betrokkenheid van iedereen en de steun voor Frans zijn onvergetelijk voor ons.

De organisatie

Teamindeling jeugd seizoen 2026/2027

Groente actie wederom groot succes!

Terugblik op geslaagde vrijwilligersavond – editie 2026

Jaarlijks, daags na Hemelvaart, neemt ONDO de tijd om zijn vele vrijwilligers te bedanken. Dit doen we met de traditionele vrijwilligersavond. Een avond vol gezelligheid, humor, lekker eten en drinken. Kortom, ONDO op z’n best. Op vrijdag 15 mei vond de editie van 2026 plaats.

De organisatie is in handen van de kundige leden van de feesten en partijen commissie. Het bestuur is dankbaar dat de commissie ook dit jaar weer een geslaagd feest heeft weten neer te zetten. Er was een grote opkomst!

Er was een gezellige pubquiz met daarin bijzondere vragen, o.a. van de Big Five in Afrika tot welke voetbalclubs in Madrid er zijn. Daarna was er ook een hapje eten (frietwagen) en was er bij de afsluiting weer een bijzondere loterij waarbij teams werden gevraagd een inschatting te maken van de kostprijs van een aantal Action-producten. Menig team ging met prijzen naar huis!

Bij de feestelijke gelegenheid werd ook even kort stilgestaan bij het aankomende afscheid van voorzitter Daniël van Schijndel. Kort na de zomerperiode zal hij afscheid nemen van het bestuur. Dit vanwege zijn start als wethouder in Someren. De beide functies zijn onverenigbaar. Na een kort dankwoordje van mede-bestuurslid Carlo van Bussel gaf de voorzitter aan dat hij terugkijkt op een hele fijne tijd bij ONDO en dat hij het altijd erg naar zijn zin heeft gehad. Het is geen definitief afscheid wat hem betreft. Er waren ook bloemen voor zijn partner Femke en felicitaties n.a.v. zijn koninklijke onderscheiding die hij onlangs ook mocht ontvangen.

Foto hierboven is van eerdere editie (2025). Heb je nog een leuke foto? stuur ‘m door.

Interview van de maand – mei

Wat is je naam?
Jesse van den Hurk.

In welk jeugd elftal van ONDO zit je?
SV ONDO Jo 8-1.

Heb je toevallig ook een bijnaam of hoe noemen ze jou wel eens?
Yess.

Wat is je favoriete positie in het veld?
Spits.

Wie is je favoriete speler bij ONDO?
Milan van den Hurk.

Welke voetballer vind je de allerbeste van de wereld?
Raphinha.

Wat zijn je hoogtepunten tot nu toe bij ONDO?
Vanaf de middenlijn score, en heb eens 9 goals in 1 wedstrijd gescoord.

Welk trucje vind je leuk om te doen bij de tegenstander?
Kap bewegingen, daar trappen ze in zelfs mijn broer weleens.

Zijn er dingen die je nog zeker wil bereiken met het voetballen?
Profvoetballer en daarmee kampioen worden maar ook met Ondo kampioen worden.

Van welke club ben jij een groot fan?
PSV.

Ga je ook wel eens naar voetbal wedstrijden kijken en zo ja welke?
Ik ga ook wel eens naar het stadion van PSV.

Wat vind je het lekkerste om te eten?
Malse spareribs.

En wat lust je absoluut niet?
Spruitjes.

Wat is je favoriete vakantie land?
Turkije.

Wat brengt jou echt aan het lachen?
Soms verteld mijn broer hele grappige moppen, en als ik mijn mama prank.

Zijn er nog dingen die niet gevraagd zijn maar je wel graag zou willen vertellen?

Nee.

Ken je nog een goede mop zodat de lezers dit interview lachend kunnen afsluiten?

De juf zegt wat geeft een kip? En dan zegt de klas eieren, en wat geeft een varken, dan zegt de klas spek, wat geeft een dikke koe, en dan zegt de klas huiswerk..!!

En uiteraard de allerlaatste vraag aan wie zou je het laatste  interview van de maand juni voor dit seizoen willen doorgeven?

Ilja Raijmakers.

 

ONDO JO17 overtuigend kampioen na klinkende overwinning

Koninklijke Onderscheiding voor ONDO’er Jos Drummen

Op vrijdag 24 april 2026 heeft Jos Drummen, in het bijzijn van zijn vrouw Annie en hun kinderen, uit handen van burgemeester Anke van Extel-van Katwijk een Koninklijke onderscheiding ontvangen als waardering voor al zijn vrijwilligerswerk, waaronder ook bij onze voetbalvereniging. De burgemeester prees zijn inzet voor onze vereniging in het bijzonder en voor de Heusdense gemeenschap in het algemeen.

Bij het moment waren talloze familieleden, vrienden en uiteraard kinderen en kleinkinderen aanwezig.

Zijn vrouw Annie kreeg tot haar verrassing vervolgens ook eenzelfde onderscheiding voor al haar vrijwilligerswerk bij tal van verenigingen en stichtingen in Heusden.

Namens ONDO was voorzitter Daniël van Schijndel aanwezig bij het plechtige moment. “Jos en Annie ook betekenen veel voor onze vereniging, al decennialang. We zijn er daarom trots op dat we als ONDO dit mede mogelijk hebben kunnen maken, met de initiatiefnemers en andere verenigingen waar Jos en Annie bij betrokken zijn en zich voor inzetten”.

Op donderdag 30 april a.s. is er gelegenheid om Jos en Annie te feliciteren op de wekelijkse clubavond, vanaf 20.00 uur in de kantine.

Jos, Annie, van harte gefeliciteerd namens bestuur en leden van SV ONDO.

Kom naar de vrijwilligersavond – vrijdag 15 mei 2026

Op vrijdag 15 mei is het weer tijd voor een nieuwe editie van de jaarlijkse vrijwilligersavond!

Ben je vrijwilliger bij ONDO? Dan zijn jij en je partner van harte welkom op deze feestelijke avond. Als het goed is heb je eerder ook per mail een uitnodiging gehad. Zo niet, je vind de uitnodiging via deze link: Vrijwilligersavond 2026;

Ieder jaar is het weer een groot en gezellig succes, dus vergeet je niet om (voor 1 mei) aan te melden!

Werkzaamheden renovatie sportpark van start – update (maart)

Een aantal jaren geleden is tennisvereniging De Meijvink met het initiatief gestart om padelbanen te realiseren op hun terrein. In overleg met ONDO, ODC en de gemeente is vervolgens een ruimtelijk plan ontwikkeld waarbij twee padelbanen gerealiseerd kunnen worden, er een nieuw toekomstbestendig korfbalveld kan komen voor ODC en waarbij we als ONDO een nieuw trainings- en wedstrijdveld (voor de jeugd) krijgen. Dit veld zal dan wel kleiner zijn dan een regulier standaard voetbalveld (qua afmetingen), maar nog altijd geschikt om in de toekomst te kunnen gebruiken voor (jeugd)teams.

Stand van zaken
Wellicht had je het al vernomen: de werkzaamheden zijn inmiddels begonnen. Het terrein is klaargemaakt voor de benodigde werkzaamheden. Zo is er een ruimte geplaatst voor de medewerkers, en zijn diverse materialen neergelegd. Er wordt gestart met de aanleg van het kunstgrasveld voor de korfbalvereniging, en de TV is begonnen met werkzaamheden om de aanleg van de padelbanen mogelijk te maken. Er heeft een schouw plaatsgevonden en alles is in kaart gebracht. Namens ONDO is Fons uiteraard betrokken bij de werkzaamheden.

Planning en aanleg
De tennisvereniging is bezig met de aanleg van de padelbanen in eigen beheer. De heggen zijn al weggehaald hiervoor. Als het gaat om het korfbalveld: in week 11, wordt gestart met aanleg riolering, plaatsen kolken, en het aanleggen van stroom. Eind van de week zal het zand voor de onderbouw aangebracht worden. Hierna wordt de drainage getrokken tot op de zwarte grond. In week 12 zal de zandkeuring plaatsvinden en zal de bestrating aanvangen. De week erop staat dan de aanbreng van lava ed. ingepland. Het nieuwe voetbalveld zal pas na deze werkzaamheden worden aangelegd.

Wil je de tekening van het sportpark inzien? Dat kan, stuur een mail naar voorzitter@ondo.nl.

Andere vragen? Laat het weten aan het bestuur, door een mail te sturen naar secretaris@ondo.nl.

Interview van de maand maart – Lars van Oosterwijk

Iedere maand spreken we met een jeugdspeler van ONDO om eens een aantal vragen aan hem of haar te stellen. Deze maand is het de beurt aan Lars van Oosterwijk!

Wat is je naam?
Lars van Oosterwijk

In welk jeugd elftal van ONDO zit je?
SV ONDO Jo7-1

Heb je toevallig ook een bijnaam of hoe noemen ze jou wel eens?
Nee

Wat is je favoriete positie in het veld?
Kiep (keeper)

Wie is je favoriete speler bij ONDO?
Vick van Oosterhout

Welke voetballer vind je de allerbeste van de wereld?
Lionel Messi

Wat zijn je hoogtepunten tot nu toe bij ONDO?
Bij zaalvoetbal toen ik scoorde tijdens de winterstop met de zaal activiteit maakte ik een goal vanaf bijna mijn eigen goal

Welk trucje vind je leuk om te doen bij de tegenstander?
Kappen achter het stambeen door en dan de speler voorbij gaan

Zijn er dingen die je nog zeker wil bereiken met het voetballen?
Kampioen worden, en de beker winnen en dat ik bij PSV ga voetballen.

Van welke club ben jij een groot fan?
PSV, en ook een beetje van ONDO

Ga je ook wel eens naar voetbal wedstrijden kijken en zo ja welke?
Ja ik ga wel eens naar het Philips stadion.

Wat vind je het lekkerste om te eten?
Snoep

En wat lust je absoluut niet?
Champignon

Wat is je favoriete vakantie land?
Heb ik nog niet

Wat brengt jou echt aan het lachen?
Als iemand valt, of zoals bij ter land ter zee en in de lucht als ze van de baan knalt

Zijn er nog dingen die niet gevraagd zijn maar je wel graag zou willen vertellen?
Nee

Ken je nog een goede mop zodat de lezers dit interview lachend kunnen afsluiten?
Ja, ik wil score het lukt, toen vroeg de tegenstander aan de keeper waarom duik je niet? Antwoord: Ik had mijn duikbril nog niet op.

En uiteraard de allerlaatste vraag aan wie zou je het interview van de maand april willen doorgeven?
Aan Jesse van de Hurk die bij mij in de klas zit