Gezocht – train(st)er voor ONDO-team dames 1

ONDO is voor het komende seizoen (2025-2026) op enige tijd op zoek naar een trainer-coach voor onze dames 1. Onze damesafdeling bestaat inmiddels al 20 jaar.

Onze dames 1 spelen in de 6e klasse en spelen de laatste jaren bovenin 6e klasse of onderin 5e klasse. Wij zoeken een train(st)er die hen gaat begeleiden, een goede sfeer creëert binnen het team. Onze selectie is een mooie mix tussen ervaren speelsters en jeugdig elan. Voor deze functie zoeken wij een train(st)er die:

  • Gevarieerde trainingen voor onze dames verzorgt op dinsdag en/of op donderdag;
  • Dames 1 coacht en begeleidt op wedstrijddagen;
  • In staat is om het maximale uit de spelers te halen.

Wat bieden wij?

  • Een gezellige en leuke club met een dorpskarakter waarbij het vrouwenvoetbal in de lift zit;
  • Een mooie accommodatie met goede trainingsvoorzieningen;
  • Een passende vergoeding.

Bent u geïnteresseerd of wilt u meer weten dan kunt u contact opnemen met: Carlo van Bussel, bestuurslid technische zaken. Tel. 06-24490106 of mail naar secretaris@ondo.nl

Data ONDO jeugtoernooien 2026 bekend – noteer ze vast in je agenda

Ieder jaar organiseert ONDO een aantal voetbaltoernooien voor de jeugd, tot de leeftijd van 15. De data voor de toernooien in 2026 zijn inmiddels bekend gemaakt door de toernooicommissie. Noteer ze vast in je agenda!

  • zaterdag 23 mei JO14/JO15;
  • zaterdag 30 mei JO13;
  • zaterdag 6 juni JO11/JO12;
  • zondag 7 juni JO8/JO9/JO10

Wil je meehelpen met de organisatie van (een van deze) toernooien? laat het vooral weten! De toernooicommissie kan altijd hulp gebruiken!

Vragen en/of aanmelden: g.hoefnagels@hetnet.nl (06 34 09 05 56);

Reanimatie cursus

Rabobank Clubsupport 2025 – breng je stem uit op ONDO!

Van 1 t/m 23 september kun je weer stemmen voor de Rabobank Clubsupport campagne (voorheen Clubkas campagne)!

In totaal stelt Rabobank Peelland Zuid een bedrag per lid beschikbaar voor deze campagne. De stemwaarde wordt achteraf bepaald door het totale bedrag te delen door het aantal uitgebrachte stemmen. Leden van de Rabobank mogen 3 stemmen uitbrengen op drie verschillende deelnemende verenigingen.

Doel ONDO
We willen onze kantine moderniseren en verduurzamen met LED-verlichting en energiezuinige apparaten. Door een frisse inrichting te realiseren, creëren we een gezellige, toegankelijke ontmoetingsplek voor leden, gasten en buurtbewoners. Zo maken we de kantine klaar voor de toekomst!

Over de campagne
De Rabobank Clubsupport Campagne is voor Heusdense verenigingen in het algemeen en voor onze club SV ONDO in het bijzonder altijd een groot succes geweest en graag zouden we dat dit jaar wederom willen herhalen. Alle leden van de Rabobank zullen een schrijven ontvangen van de Rabobank en kunnen 3 stemmen verdelen via de Rabobank App. Het zou mooi zijn als we vanuit onze eigen leden zoveel mogelijk stemmen zouden krijgen maar attendeer ook je familie, vrienden, kennissen en buren die geen lid zijn van SV ONDO maar wel van de Rabobank en onze club een warm hart toedragen op deze actie.

Wij roepen iedereen die lid is van de Rabobank op om zoveel mogelijk stemmen uit te brengen op SV ONDO. Uw bijdrage via de Rabo Clubkas Campagne wordt daarom ten zeerste op prijs gesteld. Het bestuur van SV ONDO dankt u bij voorbaat voor uw stem.

Bestuur SV ONDO

Wil jij in de leukste kantine werken?

De leukste kantine?
Jazeker, volgens Danny Koevermans wel. Hij haalde het laatst nog aan in een interview.

’Het was aan het einde van de competitie overduidelijk dat SV Ondo uit Heusden er met de prijs vandoor zou gaan. Na de laatste uitwedstrijd stapte Koevermans met een grote groep medespelers en leden van de staf in de auto om de prijs uit te reiken in Heusden.
‘Die avond was legendarisch’, lacht Koevermans. Ze grepen de microfoon en gaven de barvrouw haar welverdiende oorkonde. Er volgde een mooi feest met een dj, veel bier en verschillende bruine fruitschalen.

Het seizoen gaat binnenkort beginnen dus er wordt weer volop gevoetbald en ook weer gefeest, zijn we op zoek naar enkele HORECA TOPPERS!

Wat zoeken we precies?

  • Iemand vanaf 16 jaar, man of vrouw maakt niet uit.
  • Iemand die op donderdag(avond), zaterdag en/of zondag wil werken.
  • Planning wordt gemaakt op basis van beschikbaarheid. Wil je veel werken, dat kan. Wil je als oproepkracht werken, dat kan ook.
  • Ervaring is niet vereist, al doende leert men snel!

En uiteraard staat hier een hele mooie vergoeding tegenover!

Heb je interesse? Neem even contact op met één van de onderstaande personen, en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

  •  Hilde Driessen
    • 06 36208140
    • hilde@landbouwbedrijfdriessen.nl
  • Tomy Klein Zieverink
    • 06 10306739
    • tomy_klein_zieverink@hotmail.com

Vlemmix Keepers Academy van start – in gesprek met Jos Vlemmix

We kennen Jos Vlemmix nu al een behoorlijk aantal jaren als ONDO’er in hart en nieren, maar vooral natuurlijk ook als fervente keeperstrainer. Tijd voor een gesprek om bij te praten en om meer te horen over zijn nieuwe Keepers Academy!

Jos, hoe gaat het? Je bent onlangs gestart met de Vlemmix Keepers Academy, wat kun je daar over vertellen?
“Met mij gaat het goed. We zijn lekker bezig, waar ik veel positieve energie uit haal. VKA is ontstaan doordat ik op zondagochtend de Keepersschool van Helmond Sport coördineer. We merkte dat er ook animo is voor de vrijdagavond i.p.v. op zondagochtend. Zo is VKA ontstaan en bieden we een groepscursus van 10 trainingen aan en hebben we ook de privé trainingen 1 op 1. Wij helpen keepers graag in hun ontwikkeling.”

Voor wie is de VKA bedoeld?
“VKA is bedoeld voor keepers van alle leeftijden en elk niveau. Vind jij keepen leuk en wil jij je eigen ontwikkelen. Dan helpen wij jou daar graag mee.”

Je bent ook zeer actief als keeperstrainer bij zowel ONDO als Helmond Sport. Hoe ben je in Helmond terecht gekomen en heb je het er naar je zin?
“Na het behalen van mijn diploma GKC2 (waarmee je eredivisievrouwen en betaald voetbal jeugdtraining mag geven) kwam ik in gesprek met Helmond Sport. Daar heb ik het afgelopen seizoen de O-15, O-17 en O-19 keeperstraining gegeven. Ik kreeg daar de verantwoordelijkheid over acht keepers. Vanaf dit seizoen ben ik keeperstrainer van de O21 en coördinator keeperstrainingen over de gehele academie van Helmond Sport. Ik heb het in Helmond heel goed naar mijn zin. De laatste weken ben ik tijdelijk actief als keeperstrainer bij het eerste van Helmond Sport waar ik nu ook bij de wedstrijden in de KKD erbij ben. Zeer leerzaam overigens en een mooie ervaring.”

Hoe zit het met de keepers bij ONDO 1 en 2? We kennen Luuk v.d. Boer natuurlijk al jaren, maar hoe ziet de toekomst voor keepers bij ONDO er uit?
“De toekomst van de keepers ziet er goed uit. De club investeert in keepers door gedegen begeleiding en trainingen te geven. ONDO waardeert keepers en ook de trainers. Doordat de club dat doet krijg je ook gemotiveerde keepers.”

Wil je meer weten over de Keepers Academy van Jos? ga dan naar deze link (klik hier).

De trainingen van de Keepers Academy vinden plaats op ons sportpark.

In gesprek met trainer Ralph Verheijen – vooruitblik op het nieuwe seizoen

De bal rolt weer! De competitie-indeling is bekend, de eerste trainingen zijn alweer geweest, de kantine is weer open en het bekerprogramma gaat van start. Kortom, er is genoeg om weer naar uit te kijken. Tijd voor een bijpraatmoment met onze trainer Ralph Verheijen!

Ralph, de bal rolt weer en de eerste trainingen zitten er alweer op. Heb je een goed vakantie gehad?
“Ja, de vakantie was echt super, we hebben weer een top tijd gehad in Engeland! Ik kan ook echt genieten van de vrije tijd in de zomerstop, maar na een paar weken begint het toch ook wel weer te kriebelen moet ik zeggen. We zijn inmiddels gestart met de voorbereiding en de eerste wedstrijden staan ook alweer voor de deur.”

Als we kijken naar de selectie, hoe staan ze er voor en zijn er nog versterkingen bijgekomen?
“Aan het einde van het vorige seizoen zaten we behoorlijk krap qua aantal spelers. Met de komst van Koen, Tom, Mark, Otto en Jip is het gelukt om de selectie weer op orde te krijgen. Ik vind het erg leuk om met jonge spelers te werken en kijk ernaar uit om deze nieuwelingen verder op weg te helpen in hun ontwikkeling. We hebben in deze periode uiteraard nog te maken met spelers die later aansluiten of nog op vakantie gaan, maar tijdens de eerste trainingen hebben we al goed kunnen werken, de komende weken gaan we de basis leggen voor hopelijk een fantastisch seizoen voor zowel het 1e als het 2e elftal!”

We hebben net als vorig jaar een fraaie bekerloting met o.a. wedstrijden tegen Neerkandia en SV Roggel, en natuurlijk ook….je vorige club RKMSV Meijel! Gaat dat een fijn weerzien worden voor je met oude bekenden en wat verwacht je van de wedstrijd?
“Het is opvallend dat we exact dezelfde bekerindeling hebben als het vorige seizoen, maar het zijn prima tegenstanders voor ons om tegen te spelen, ook in aanloop naar de eerste competitiewedstrijd tegen SPV. Een wedstrijd tegen RKMSV is zeker speciaal voor mij. Ik vind het ook mooi dat we in Meijel spelen zodat ik weer veel oude bekenden kan zien inderdaad. Ik ben als het ware opgegroeid op het Sportpark “de Starte” dus ik kijk echt uit naar deze wedstrijd. RKMSV heeft een jonge ploeg die in opbouw is, die veel energie en enthousiasme in iedere wedstrijd gooit en weer echt als een eenheid speelt. Daar gaan we ons weer goed op voorbereiden. Het zou uiteraard mooi zijn als we ook dit seizoen deze wedstrijd winnend kunnen afsluiten.”

Hoe kijk je naar de nieuwe competitie-indeling? We zien een paar verrassende clubs, bijv. FC Eindhoven AV
“Ja, we hebben met DBS, DVS en FC Eindhoven/AV drie clubs uit de regio Eindhoven welke nieuw en nog onbekend zijn voor ons. Dat maakt het ook wel weer leuk en interessant vind ik. De andere clubs zijn bekend, en het is mooi dat we ook weer een aantal derby’s mogen gaan spelen.”

Wat verwacht je van komend seizoen? Zijn er duels waar je het meest naar uitkijkt?
“Wat het 1e elftal betreft willen we na twee seizoenen waarin we qua resultaten net aan de verkeerde kant van de streep geëindigd zijn, het komende seizoen ons wel gaan belonen en een beter resultaat gaan behalen. Ik ben ervan overtuigd dat we hier de kwaliteiten voor hebben, dus daar gaan we vol voor! Qua wedstrijden kijken we uiteraard weer uit naar de derby’s! Met het 2e elftal willen we het herstel dat in de 2e helft van het vorige seizoen is ingezet een goed vervolg geven, dus o.a. stabieler en constanter worden, als we dat voor elkaar krijgen gaan we dit zeker terug zien in de resultaten.”

Fraaie bekerloting voor ONDO 1: o.a. wedstrijden tegen Roggel en RKMSV

Naast het oefenprogramma maakt ONDO 1 zich ook op voor de start van het bekerprogramma. Ieder seizoen start de poulefase voorafgaand aan het reguliere voetbalseizoen. Inmiddels is ook door de KNVB bekend gemaakt wie de tegenstanders van deze ronde zijn;

  • zondag 31 augustus: RKMSV – ONDO (14.00 uur, let op: ander tijdstip dan normaal), Sportpark ‘De Starte’, Heufkesweg 29, 5768 RR Meijel;
  • zondag 7 september: ONDO – Roggel (14.30 uur);
  • zondag 14 september: ONDO – Neerkandia (14.30 uur);

We zien u graag bij deze bekerwedstrijden!

meer weten over het oefenprogramma? klik dan hier

Competitie-indeling ONDO 1 bekend – o.a. tegen FC Eindhoven AV en Aalst

De nieuwe competitie-indeling voor ons vaandelelftal is bekend en er zijn een paar bijzonderheden! In tegenstelling tot de laatste seizoenen speelt ONDO 1 dit seizoen niet tegen Limburgse tegenstanders. Vaak betekende dit dat er richting Helmond gevoetbald ging worden. Ook dat is niet het geval. Met twee teams uit het ‘Eindhovense’ krijgen we een zeer originele en bijzondere competitie!

4de klasse E 2025/26

  • FC Cranendonck
  • DBS
  • DOSL
  • DVS
  • FC Eindhoven AV
  • Maarheeze
  • ONDO
  • Rood Wit ’67/PLUS
  • SPV
  • SSE
  • SVSH

De voorbereiding op het nieuwe seizoen start op dinsdag 5 augustus. Lees hier meer over het oefenprogramma. 

Foto: De Magische Spons (podcast)

Interview van de maand – Gijs Jansen

In deze rubriek maken we de komende tijd kennis met een aantal ONDO jeugdspelers. In februari hadden we een interview met Joes en Senn Stienen, en zij gaven het stokje door aan Kaj Damen in maart en voor de maand april was het de beurt aan Cas Verheijen. Daarna volgde een gesprek met Lex van Oosterhout, en vandaag…

Wat is je naam?
Gijs Jansen

Welk jeugd elftal voetbal je?
SV ONDO Jo-9.

Wat is je positie in het veld?
Keeper of achterin.

Heb je een bijnaam zo ja welke is dit?
Nee, ik heb geen bijnaam.

Wie is je favoriete speler binnen SV ONDO?
Mijn oom, Roel Jansen, hij heeft gevoetbald bij ONDO-3. Maar is er net mee gestopt.

Hoe ging het met jullie competitie wedstrijden?
Slecht, bijna alles verloren.

Wat hoop je bij SV ONDO in de toekomst eens te bereiken?
Kampioen worden!

Wie je favoriete speler van de wereld?
Cristiano Ronaldo.

Van welke club ben je een echte fan?
PSV

Hoe breng je het liefste je vrije tijd door naast SV ONDO?
Buiten spelen, voetballen, gamen en quad rijden.

Wat brengt jou echt aan het lachen?
De grapjes van Bent!

Wat zou je graag nog eens willen doen in de toekomst?
Bij PSV voetballen, Rijden in een Nissan GTR.

Wat zijn jou sterke punten in het voetbal?
Penalty’s schieten en ver uitschieten als keeper.

Wat is je lievelings eten?
Sushi.

Wat lust je absoluut niet?
Spruitjes.

Wat is je hoogtepunt tot op heden bij Sv Ondo?
Dat we kampioen zijn geworden in 2023.

Zijn er nog dingen die niet gevraagd zijn maar je wel graag zou willen zeggen?
Nee, weet ik niet