Teamindeling jeugd SV ONDO seizoen ’25 – ’26

De teamindeling voor de jeugd van SV ONDO voor komend seizoen is bekend. Bekijk de teamindeling van de jeugd voor seizoen 2025 – 2026

Oefenprogramma ONDO 1 bekend – oefenwedstrijden tegen Milheezer Boys en SV Lierop

Op dinsdag 5 augustus start de voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen 2025 – 2026 met de eerste training. De selectie gaat zich voorbereiden op een nieuw seizoen in de 4de klasse waar we o.a. veel clubs in de regio weer gaan treffen. De volledige competitie-indeling is nog niet bekend gemaakt door de KNVB maar zal binnenkort ook hier gedeeld worden.

Het oefenprogramma voor ONDO 1 en 2 is hieronder te vinden. U bent van harte welkom om de teams te steunen in de oefenreeks.

ONDO 1

  • zaterdag 16 augustus oefenwedstrijd SV ONDO 1 – Milheezer Boys 1 (17.00 uur, thuis);
  • donderdag 21 augustus oefenwedstrijd SV Lierop 1 – SV ONDO 1 (20.00 uur, locatie: Sportpark De Renkant, Lierop

ONDO 2

  • zondag 17 augustus oefenwedstrijd Milheezer Boys 2 – SV ONDO 2 (12.00 uur, locatie sportpark ’t Rooi, Rooiweg 12, 5763 AH Milheeze);
  • zondag 24 augustus oefenwedstrijd SV ONDO 2 – SV Lierop 2 (12.00 uur, thuis)

Bekerprogramma van ONDO 1 start op zondag 31 augustus met een wedstrijd om 14.30 uur. De eerste reguliere competitiewedstrijd zal zijn op zondag 21 september.

Wijzigingen onder voorbehoud.

Vooraankondiging: jaarvergadering 2025 – noteer deze in uw agenda (let op: datum gewijzigd)

Op vrijdag 17 oktober 2025 staat de volgende jaarvergadering gepland. U bent van harte welkom om 20.00 in onze kantine.

Het bestuur neemt u dan mee in het reilen en zeilen van de vereniging op een aantal punten waaronder de financiën, en is er ook alle ruimte om eventuele inbreng vanuit uw kant met het bestuur te delen. Een agenda zal later per mail worden gedeeld met de leden. Aanmelden is niet verplicht.

Uiteraard is er ook koffie en gebak.

Terugblik op jeugdtoernooien ONDO 2025

Ook dit jaar was er aan het eind van het seizoen weer tijd voor de jeugdtoernooien van ONDO. De voorbereidende vergaderingen van de toernooicommissie waren goed benut en er waren veel teams die bevestigd hadden naar Heusden te komen. 3 zaterdagen en 1 zondag zou het weer gezellig druk worden op de Heikamp, het mooie weer was besteld.

Zaterdag 31 mei was het eerste toernooi van de JO13. Op zondag 1 juni was het de beurt aan de JO11 en JO12. Op zaterdag 7 juni konden de JO15 teams aan de slag.

14 juni, de laatste toernooidag was voor de JO9-JO10-JO11. Wederom verschenen vele teams op ons sportpark. We hadden deze warme dag graag wat meer schaduw gehad maar dat mocht de pret niet drukken. Veel bezoekers en fanatiek spel maakte deze toernooidag bij ONDO tot een feest. Ook nu hadden de EHBO-ers genoeg aan wat pleisters, paracetamol en een coolpack.

ONDO mag trots zijn op de jeugdtoernooien die weer erg in de smaak gevallen zijn bij velen. Met dank aan de (jeugd)scheidsrechters, de ehbo-ers, de vrijwilligers, het kantinepersoneel en alle voetballers en bezoekers kan de toernooicommissie terugkijken op een zeer geslaagde editie 2025!

Bekijk hieronder een aantal foto’s

Zomerstop bij ONDO – kantine en sportpark dicht

Met ingang van maandag 23 juni begint de zomerstop bij ONDO. In de zomerstop is sportpark De Heikamp niet open.

Met enige regelmaat ontvangt het bestuur vragen vanuit ouders of inwoners van Heusden waarom het sportpark niet open gesteld kan worden voor jeugd die overdag wil voetballen. Het gebruik maken van onze voetbalvelden is helaas geen optie. Ook in de zomervakantie niet.

Het klopt dat onze terreinbeheerders soms kinderen op het sportpark zien voetballen zonder toezicht. Deze kinderen zijn dan zonder toestemming het sportpark opgekomen. De beheerders verzoeken dan vervolgens aan deze kinderen om het terrein te verlaten. Dat vragen zij ook liever niet natuurlijk want bij ONDO is iedereen welkom maar dit heeft o.a. te maken met ervaringen uit het verleden. Zo bleef er vaak afval achter op het veld, of is er sprake van schade die ontstaat aan het veld of de doelen na gebruik (zonder toezicht). Denk hierbij bijvoorbeeld aan kapotte netten. Bovendien is ONDO verzekeringstechnisch aansprakelijk voor wat er op het sportpark gebeurt.

We doen als vereniging veel een beroep op vrijwilligers, maar we kunnen niet ook deze of andere vrijwilligers vragen om wekelijks (of dagelijks) toezicht te komen houden op kinderen die eventueel gebruik willen maken van het terrein. In het verleden is ooit geopperd dat ouders dit dan zelf kunnen organiseren en faciliteren. Daar staat het bestuur niet onwelwillend tegenover, maar feit is ook dat het vraagtekens oplevert voor een praktische invulling. Ouders kunnen tenslotte na een bepaalde tijd afhaken en hebben wellicht ook soms helemaal geen tijd om toezicht te houden.

Binnen de kom van Heusden zijn meerdere openbare trapveldjes te vinden, bijv. een groter veld bij Den Wingerd. Ook naast het sportpark aan de Slobeendweg ligt een openbaar trapveldje. Hoewel het klopt dat het onderhoud (door de gemeente) hiervan niet optimaal is, is dit veld wel degelijk goed te gebruiken om te voetballen. ONDO heeft de gemeente verschillende keren in het verleden verzocht om dit veld op te knappen.

Het bestuur vraagt om begrip voor dit standpunt en wijst erop dat het sportpark in de zomerstop niet toegankelijk is.

ONDO JO17-1 wint beker na spannende finale tegen Wittenhorst JO17-2!

Op zaterdag 31 mei jl. heeft ONDO JO17-1 de finale tegen Wittenhorst JO17-2 gewonnen, en zij gingen daardoor naar huis met een prachtige beker. Na 80 minuten was het 4-4 en moesten penalty’s de doorslag geven. De wedstrijd werd gespeeld op neutraal terrein in Uden (bij UDI’19). Het team werd eerder in mei ook kampioen in de competitie na een indrukwekkende reeks wedstrijden.

We feliciteren het team en technische staf met dit geweldige succes!

Bekijk hieronder de beelden!

Elvis & Bingo – Terugblik op gezellige vrijwilligersavond 2025

Op vrijdag 30 mei jl. was de jaarlijkse vrijwilligersavond, de editie van 2025. Ieder jaar staan alle vrijwilligers van onze vereniging op deze avond centraal. Een avond vol gezelligheid, eten, humor en feest!

De feesten-en partijencommissie (o.a. Gerard Hoefnagels, Peter Pijpers, Angela Versteegen, Piet Hoefnagels, Geert Verberne) had er weer een waar spektakel van gemaakt. Na een openingswoordje van Peter waarin hij alle vrijwilligers bedankte voor de inzet van afgelopen jaar werd al snel afgetrapt met een bingo. Met spreekstalmeester Geert Verberne aan het roer werd duidelijk dat er geweldige prijzen te winnen waren. Er werd af en toe gesjoemeld met de spelregels was de indruk, en een enkeling riep te snel bingo (we zullen geen namen noemen) maar dat mocht de pret niet drukken. Menig team ging met een geweldige thermoskan naar huis, of een pedaalemmer-prullenbak of een doos diamond paintings. Kosten noch moeite zijn gespaard.

Daarna volgde een heerlijk buffet van Kareltje Kebap uit Someren-Eind, en menig vrijwilliger heeft genoten van een riant broodje durum met knoflooksaus. De resterende vetplekken uit de tegels zullen spoedig vanzelf wel verdwijnen mits er voldoende regen valt.

Na de finale van de bingo volgde nog een heus gastoptreden van de Wieërter Elvis (Elvis, uit Weert, ook wel bekend als Anthony). De Elvis-imitator werd met gejuich ontvangen, en bracht klassieke hits van de King op weergaloze wijze ten horen. Iedereen genoot!

Dank aan de feestcommissie voor wederom een geslaagde vrijwilligersavond! Op naar de editie van volgend jaar!

Volgend jaar dit feest ook bijwonen? Word dan vrijwilliger bij ONDO, informeer naar de mogelijkheden. Stuur een mail naar secretaris@ondo.nl.

In gesprek met trainer Ralph Verheijen – terugblik op het seizoen 2024-2025

Het voetbalseizoen zit er op voor het vaandelteam. De Heusdense ploeg eindigde op de 5de plek op de ranglijst. Alle reden voor een terugblik op het seizoen en om de balans op te maken. Uiteraard doen we dat zoals gebruikelijk samen met hoofdtrainer Ralph Verheijen.

Ralph, het seizoen zit er op!! Hoe kijk je terug op de 2e seizoenshelft?
“Ik vind dat het 2e elftal zich goed hersteld heeft van een mindere eerste seizoenshelft. Wellicht nog niet echt qua resultaten, maar ze hebben wel de rug gerecht als team. De laatste wedstrijden werd er beter gespeeld en hebben ze zich goed gepresenteerd als ploeg. Dat was goed om te zien. Met het 1e elftal hebben we de 2e seizoenshelft te veel moeite gehad om wedstrijden te beslissen en zijn we niet effectief genoeg geweest in de kansen die we toch iedere wedstrijd wel gecreëerd hebben, met als resultaat dat we 2 punten te kort komen voor een nacompetitieplek, dat is teleurstellend.”

De selectie heeft er twee lange seizoenen op zitten. Dit keer echter geen nacompetitie, maar we hebben wel lang mee kunnen draaien bovenin. Hoe zie jij dat?
“We hebben inderdaad twee lange seizoenen in de benen, met name het vorige seizoen was lang en zwaar. We hebben in dat seizoen 32 officiële wedstrijden gespeeld, in een hogere klasse en dan ook nog niet met het gewenste resultaat. Dat doet zeker iets met de groep. In hoeverre deze extra belasting dit seizoen fysiek en mentaal mee heeft gespeeld vind ik moeilijk te duiden. Ik vind wel dat we in de tweede seizoenshelft iets meer moeite kregen om de wedstrijden naar ons toe te trekken. Desondanks hebben we inderdaad tot de laatste wedstrijd mee gedaan voor een plek in de nacompetitie en heeft de groep ook dit seizoen weer iedere wedstrijd alles gegeven! Dat we nu een langere zomerstop hebben om te herstellen qua frisheid en fitheid is met het oog op het volgende seizoen prettig.”

Is er een wedstrijd in het bijzonder waar je met het meeste plezier aan terugdenkt?
“Er is niet echt een wedstrijd die me specifiek is bijgebleven, ik heb vooral weer genoten van de energie en het enthousiasme tijdens de wedstrijden en trainingen. Dat was vanuit zowel de spelersgroep als de overige stafleden weer top en heerlijk om mee te werken! Bij deze wil ik dan ook graag Wessel en Rick bedanken voor de prettige samenwerking de afgelopen twee seizoenen!”

Gaat de selectie nog wijzigen voor het volgende seizoen?
Dit seizoen zaten we qua aantal spelers in de selectie al niet erg ruim, gelukkig hebben we dat goed kunnen managen. Maar voor het komende seizoen zou het goed zijn als we de selectie wat verder kunnen uitbreiden, mede ook omdat Stan, Daan en Roel stoppen. Koen Rovers komt in ieder geval over vanuit de JO19. Hij heeft het afgelopen seizoen al op de donderdagen mee getraind en heeft ook op de zondagen al zeer regelmatig bij de wedstrijdselectie van het 2e en/of 1e gezeten. Het is belangrijk voor de selectie en de club dat talentvolle jongens vanuit de jeugd deze overstap maken. Koen is daar een mooi voorbeeld van.”

En nu, vakantie?
“Ja, we gaan deze zomer weer heerlijk twee weken rondreizen door Engeland, daar kijk ik erg naar uit! Ik kan ook altijd erg genieten van de zomerstop. Het hoofdtrainerschap is erg intensief en neemt veel tijd in beslag. Tijdens de zomerstop heb ik wat meer tijd voor andere leuke dingen en kunnen we de batterij weer opladen voor het nieuwe seizoen!”

Ralph wenst iedereen alvast een fijne vakantie!

Interview voor de maand – Lex van Oosterhout

In deze rubriek maken we kennis met een aantal ONDO jeugdspelers. In februari hadden we een interview met Joes en Senn Stienen, en zij gaven het stokje door aan Kaj Damen in maart en in april was het de beurt aan Cas Verheijen. Hij gaf het stokje door aan…

Wat is je naam?
Lex van Oosterhout

Welk jeugd elftal voetbal je?
SV ONDO JO-9

Wat is je positie in het veld?
Spits.

Heb je een bijnaam zo ja welke is dit?
Nee, ik heb geen bijnaam.

Wie is je favoriete speler binnen SV ONDO?
Senn Stienen

Hoe gaat het met jullie competitie wedstrijden?
Slecht! We hebben alles verloren behalve tegen Mifano 1x gewonnen: 6-5

Wat hoop je bij SV ONDO in de toekomst eens te bereiken?
Ooit in het 1e elftal van ONDO voetballen

Wie je favoriete speler van de wereld?
Kylian Mbappe

Van welke club ben je een echte fan?
Real Madrid

Hoe breng je het liefste je vrije tijd door naast SV ONDO?
Thuis voetballen met Vik en Papa

Wat brengt jou echt aan het lachen?
Woordgrapjes van Mama

Wat zou je graag nog eens willen doen in de toekomst?
Ik zou graag bij Real Madrid voetballen

Wat zijn jou sterke punten in het voetbal?
Dribbelen met de bal en hard werken om de bal te veroveren

Wat is je lievelings eten?
Spruitjes, maïskolf en ananas

Wat lust je absoluut niet?
Kaas en tomaat

Wat is je hoogtepunt tot op heden bij Sv Ondo?
Een pannagoal gemaakt in de wedstrijd.

Zijn er nog dingen die niet gevraagd zijn maar je wel graag zou willen zeggen?
Nee.

Aan wie wil jij het interview van de maand graag doorgeven?
Gijs Janssen van JO-9