In memoriam – Riny van Deursen

Met grote verslagenheid hebben wij vernomen dat ons gewaardeerde lid Riny van Deursen op 13 maart 2025 is overleden.

Riny was decennia op tal van fronten actief binnen onze vereniging o.a. als bestuurder en was nog steeds actief ONDO-lid en hij was geregeld op de Heikamp te vinden. Vooral stond Riny bekend om zijn jarenlange inzet voor de uitbreiding van de kantine en de accommodatie. Na zijn periode in het ONDO-bestuur werd hij actief voor de KNVB als regio-ambassadeur. Een rol die hem op het lijf geschreven stond en die hij met veel plezier invulling gaf. Zo was hij ook een kartrekker en initiator van het regionale overleg tussen de voetbalclubs in Asten en Someren. De KNVB werd een geliefde organisatie voor hem. Kort voor zijn overlijden is Riny nog door de KNVB geëerd met een Gouden Waarderingsspeld.

Het bestuur van ONDO is Riny dankbaar voor zijn jarenlange inzet en zijn passie en betrokkenheid bij onze voetbalvereniging.

Wij wensen zijn kinderen en naaste familie veel sterkte in deze moeilijke tijden en in de toekomst met het verlies van Riny.

Bestuur & leden
SV ONDO

Nieuw bij ONDO – minivoetbal (tot 5 jaar)

ONDO komt met een nieuw initiatief: minivoetbal! Vijf trainingen op zaterdagochtenden in mei 2025, speciaal voor 4- en 5-jarigen.

Wil je kijken of je voetbal leuk vind? Of gewoon vijf keer een balletje trappen? Alle 4- en 5-jarigen zijn welkom! We maken spelenderwijs kennis met voetbal. Deelname is gratis!

Vragen of aanmelden? Stuur een appje naar Maarit van Tiem, via 06-42321861.

ONDO 1 speelt 22 april oefenwedstrijd tegen SV Someren O23-1

Op dinsdag 22 april, na Pasen, speelt ONDO 1 een oefenwedstrijd tegen SV Someren O23-1, op Sportpark De Potacker in Someren. De aftrap is om 20.00 uur. Publiek is uiteraard welkom bij dit oefenduel.

 

Interview van de maand – Kaj Damen

In deze nieuwe rubriek maken we de komende tijd kennis met een aantal ONDO jeugdspelers. In februari hadden we een interview met Joes en Senn Stienen, en zij gaven het stokje door aan Kaj Damen!

Wat is je naam?
Kaj Damen.

Welk jeugd elftal voetbal je?
ONDO JO8-1.

Wat is je positie in het veld?
Verdediger.

Heb je een bijnaam zo ja welke is dat dan?
Kahaaj.

Wie is je favoriete speler binnen SV ONDO?
Ward Slegers.

Hoe gaat het met de competitie wedstrijden?
Goed, we hebben alles gewonnen.

Wat hoop je bij SV ONDO in de toekomst eens te bereiken?
SV ONDO 1 wil ik bereiken en graag aanvoerder worden bij SV ONDO 1.

Wie is je favoriete speler van de wereld?
C. Ronaldo siiiiiiiiii.

Van welke club ben je een echte fan?
PSV en Helmond Sport.

Hoe breng je het liefste je vrije tijd door naast SV ONDO?
Switchen en voetballen met vrienden.

Wat maakt jou echt aan het lachen?
Een mop.

Wat zou je graag nog eens willen doen in de toekomst?
Op de foto met de spelers van PSV.

Wat zijn jou sterkte punten?
Verdedigen en goals maken.

Wat is je lieveling eten?
Friet en Pizza.

Wat lust je absoluut niet?
Erwten en wortels.

Zijn er nog dingen die je graag wil zeggen maar die niet gevraagd zijn?
Nee.

Aan wie wil jij het interview van de maand april graag doorgeven?
Cas Verheijen.

Riny van Deursen ontvangt Gouden Waarderingsspeld van KNVB

Op dinsdag 25 februari 2025 heeft Riny van Deursen de gouden Waarderingsspeld van de KNVB mogen ontvangen. Deze werd door regioambassadeur Arie Janssen opgespeld bij Riny, in het bijzijn van familie en naasten.

De speld is bedoeld voor personen die 15 jaar of langer een zware functie uitoefenen binnen een verenigingsbestuur (bijv. lid dagelijks bestuur, wedstrijdsecretaris) of 20 jaar of langer een functie binnen de KNVB hebben gehad. Hoe iemand zijn of haar rol invulling geeft wordt meegewogen.

In een toelichting gaf Arie aan waarom Riny de speld verdiend, met name vanwege zijn inzet voor het voetbal in onze regio vanuit zijn rol als KNVB ambassadeur. Vanwege zijn gezondheid heeft Riny onlangs zijn rol en taken bij de KNVB helaas moeten neerleggen.

Het bestuur en leden van ONDO feliciteren Riny met deze terechte waardering.

 

SSE – ONDO verplaatst naar zaterdag 15 maart (18.30 uur)

De derby en competitiekraker tegen SSE, in Someren-Eind, is verplaatst van zondag 16 maart naar zaterdag(avond) 15 maart. De aftrap is om 18.30 uur, op sportpark de Heikampen (Bennenbroekstraat 65, Someren-Eind).

Uiteraard kunt u net als bij iedere uitwedstrijd met de ONDO-bus mee! Deze staat zoals gebruikelijk klaar voor vertrek om 17.00 (stipt) bij Café Vorstermans.

Wilt u mee met de bus? Vergeet u dan niet aan te melden door een berichtje te sturen of te bellen naar Carlo van Bussel (06 24 49 01 06). Let op: er zijn maar beperkt aantal zitplaatsen in de bus.

Interview van de maand – Joes en Senn Stienen

In deze nieuwe rubriek maken we de komende tijd kennis met een aantal ONDO jeugdspelers. Om te starten hebben we een interview met Joes en Senn Stienen.

Wat is je naam?
Senn Stienen

Welk jeugd elftal voetbal je?
Ondo Jo9-1

Wat is je positie in het veld?
Verdediger/Middenveld

Heb je een bijnaam zo ja welke is dat dan?
Senny

Wie is je favoriete speler binnen Sv Ondo?
Willem Snijders

Hoe gaat het met de competitie wedstrijden?
1e fase ging goed en de 2e fase iets moeizamer en nu zijn we aan de 3e fase begonnen.

Wat vind je zo leuk aan voetbal?
Ballen tegen houden door de tegenstander van me af te houden en assists geven vind ik heel leuk.

Wat hoop je bij Sv Ondo nog in de toekomst eens te bereiken?
Kampioen worden.

Wie is je favoriete speler van de wereld?
Mbappe

Van welke club ben je een echte fan?
PSV en Real Madrid.

Hoe breng je het liefste je vrije tijd door naast Ondo?
Afspreken met vriendjes en met mijn neef spelen als hij bij opa en oma is.

Wat maakt jou echt aan het lachen?
Als we winnen met voetbal en als opa een scheet laat.

Wat zou je graag nog eens willen doen in de toekomst?
Graag zou ik bij Psv willen gaan spelen en daarmee kampioen worden.

Wat zijn jou sterke punten?
Verdedigen en slidings maken.

Zijn er nog dingen die je graag wil zeggen maar die niet gevraagd zijn?
Nee.

 

Wat is je naam?
Joes Stienen.

Welk jeugd elftal voetbal je?
Ondo Jo9-1

Wat is je favoriete positie in het veld?
Aanvaller/Spits

Heb je een bijnaam zo ja welke is dat dan?
Nee.

Wie is je favoriete speler binnen Sv Ondo?
Tygo Lingg.

Hoe gaat het met de competitie wedstrijden?
Goed, ik vind het heel erg leuk om wedstrijden te spelen.

Wat vind je zo leuk aan voetbal?
Ik vind het leuk om op goal te schieten en om veel goals te maken.

Wat hoop je bij Sv Ondo nog in de toekomst eens te bereiken?
De beste speler van Sv Ondo te worden.

Wie is je favoriete speler van de wereld?
Wout Weghorst.

Van welke club ben je een echte fan?
Ajax

Hoe breng je het liefste je vrije tijd door naast Ondo?
Na schooltijd speel ik graag met Toby (mijn hond)

Wat maakt jou echt aan het lachen?
Als Toby gek doet, als hij de dolle 5 minuten heeft.

Wat zou je graag nog eens willen doen in de toekomst?
Een keer in een echt groot stadion voetballen voor heel veel mensen.

Wat zijn jou sterke punten?
Voetballen en de bal afpakken van de tegenstander.

Zijn er nog dingen die je wil zeggen maar nog niet gevraagd zijn?
Nee.

Aan wie willen jullie het interview van de maand Maart doorgeven?
Kaj Damen.

Foto gemaakt op vakantie in Frankrijk, links Joes en rechts Senn.

Silent Super Sunday

Gloednieuwe ONDO winterjassen beschikbaar voor ONDO trainers en vrijwilligers – met dank aan o.a. Frank van Tilburg (Quispel) en Saller Nederland