Terugblik afscheidswedstrijd Rudi Nijssen
Op zondag 17 september jl. was het niet alleen tijd voor de tweede editie van het ONDO-penaltytoernooi (welke uitstekend is verlopen), ook namen we na afloop met een speciale voetbalwedstrijd afscheid van misschien wel de bekendste ONDO-speler van de afgelopen jaren: der Rudi, ofwel Rudi Nijssen.
De helft van zijn leven speelde Rudi Nijssen (34) in het vaandelteam van Ondo. Tijd om samen met hem terug te kijken op zijn afscheidswedstrijd:
Rudi, we hebben je zien genieten van een prachtige afscheidswedstrijd. Hoe was dit om te ervaren?
“Het was prachtig. Toen ik vorig jaar in de winterstop besloot te stoppen, wilde ik graag precies zo’n afscheidswedstrijd. Tussendoor kwamen natuurlijk nog de nacompetitiewedstrijden als bonus. Maar deze wedstrijd had ik precies zo in gedachten. Dat ze me ook nog hebben laten scoren, was helemaal fijn.”
Wat was het hoogtepunt van je ONDO-carrière?
“Ik denk de jaren onder trainer Mark Lommen, waar ikzelf echt heb gepiekt en uiteindelijk dan de promotie naar de 3e klasse aan het einde van het vorige seizoen”
We blijven je uiteraard bij ONDO zien, wat ga je nu doen?
“Ik blijf voetballen, wel bij ONDO 3. Daarnaast help ik mee met de organisatie van het Penaltytoernooi en zal ik ook ‘t 1e team op de voet blijven volgen. Ben toch benieuwd wat ze in de 3e klasse klaar gaan spelen.”
Lees hier ook het eerder verschenen interview met Rudi in het Eindhovens Dagblad
Foto: DCI

Teamfoto’s
Nieuw seizoen, nieuwe teamfoto!
Bekijk hieronder de tijden waarop fotograaf René van Dijk een foto maakt van ieder team:
| Zaterdag 16 september | Wedstrijd | Foto | Zondag 24 september | Wedstrijd | Foto |
| Veteranen ONDO | 17:00 | 16:30 | ONDO VR2 – EMK VR1 | 12:00 | 11:35 |
| Bruheze 1 – ONDO 1 | 18:00 | 16:00 | ONDO 3 – Deurne 3 | 12:00 | 11:25 |
| ONDO JO17-1 – Bevo JO17 | 13:15 | 12:45 | SSE 3 – ONDO 4 | 11:30 | 10:45 |
| ONDO JO15 -1 – Ysselsteyn JO15-1 | 11:45 | 11:15 | Reuver 2 – ONDO 2 | 12:00 | 10:30 |
| Eindse Boys – ONDO JO13-1 | 11:30 | 10:30 | ONDO VR1 – Helden VR2 | 10:00 | 9:30 |
| RKMSV JO11-2 – ONDO JO11-1 | 9:30 | 8:45 | |||
| RKMSV JO10-3 – ONDO JO10-1 | 9:30 | 8:40 | |||
| ONDO JO9-1 SV Someren JO9-5 | 9:00 | 8:35 | |||
| NWC JO7-2 – ONDO JO7-1 | 9:00 | 8:30 |
Nieuw sponsorcontract voor 3 jaar tussen ONDO en ING
SV ONDO gaat een samenwerking aan voor drie jaar met ING. Het nieuwe sponsorcontract is per 1 augustus ingegaan. ING gaat in totaal 625 amateurvoetbalverenigingen sponsoren. ONDO is blij met het vertrouwen van ING om de komende drie jaar te werken aan de groei en de ontwikkeling van het amateurvoetbal. Voorzitter Daniël van Schijndel “We zijn ontzettend trots op de nieuwe samenwerking met ING, juist in deze tijd. Met behulp van de sponsoring door de bank kunnen wij ook de komende jaren weer investeren in onze jeugdteams en in onze accommodatie. We kijken uit naar een mooie samenwerking met ING in de komende jaren.”
“Iedereen die dat wil, moet kunnen voetballen. Daarom blijft ING zich samen met de amateurvoetbalverenigingen onverminderd inzetten voor de ontwikkeling en groei van het amateurvoetbal, in het bijzonder het meiden- en vrouwenvoetbal. Naast de actieve bijdrage die we gezamenlijk leveren aan het Niemand Buitenspel-programma om zo voetbal ook toegankelijk te houden voor mensen die het financieel moeilijk hebben. Daarin is de samenwerking met SV ONDO en andere clubs essentieel en bevestigt eens te meer hoe belangrijk amateurvoetbal is voor onze samenleving,” zegt Steffen van Iersel, manager Sponsoring & Events bij ING.









