ONDO verslaat Brandevoort in halve finale nacompetitie

Op een bloedheet sportpark Brandevoort werd op zondag 11 juni de halve finale voor de nacompetitie gespeeld, voor promotie naar de derde klasse. ONDO kwam goed gemotiveerd uit de kleedkamers, en met een grote groep supporters aan hun zijde werd aan de wedstrijd begonnen. Al vrij snel kwamen onze Heusdense boys op voorsprong door een rake kopgoal van Thijs Haasen. Brandevoort had geen antwoord op deze vroege goal, en een uitgespeelde kans gaf Ward Slegers de mogelijkheid de 0-2 binnen te schuiven.

In de tweede helft breidde ONDO de voorsprong verder uit. In de 67ste minuut scoorde Thijs Haasen opnieuw uit een corner. Vijf minuten later was het weer raak. De dit seizoen gedebuteerde Ties van Gerwen stond aan het einde van een snelle counter en schoot de bal in de verre hoek. Tien minuten voor tijd was het aan stabiele kracht Rick Rijnders om de genadeklap uit te delen. Ook hij kreeg de bal strak na goed positiespel aangespeeld en tikte knap binnen. De aansluitingstreffer van Brandevoort mocht niet meer baten: 1-5 was de eindscore.

De ploeg van Frank van Tilburg en Andre Klaassen kan terugkijken op een geslaagde middag. Ondanks de warmte hield ONDO het hoofd koel en weet daardoor een plek in de finale te bemachtigen. Uiteraard volgde een prachtig feest bij Cafe Vorstermans bij terugkeer van de bus.

Tegenstander in de finale? SVSH. De ploeg uit Someren-Heide wist de finale te bereiken door koelbloedig af te rekenen met FC De Rakt. SVSH won met 0-5.

De finale tussen ONDO en SVSH zal worden gespeeld op zondag 18 juni, 14.30 in Lierop (neutraal terrein) bij SV Lierop.

Finale nacompetitie: ONDO – SVSH (zondag 18 juni, 14.30)

Juich ONDO mee naar de derde klasse! 

Dankzij een geweldige wedstrijd tegen Merselo (4-3), en een gedroomde halve finale tegen SV Brandevoort (1-5 winst) mag ons vaandelteam doorstomen naar de finale in de nacompetitie voor promotie naar de derde klasse!

Op zondag 18 juni a.s. staat deze finale gepland. Onze tegenstander is SVSH. Om 14.30 start de wedstrijd op Sportpark de Renkant in Lierop (finalewedstrijden zijn volgens KNVB regels verplicht op neutraal terrein). Ben jij er bij?

Let op! Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen in de ONDO-bus beschikbaar. Een plaats kost €6.00 en kan worden gereserveerd door je op te geven bij (door appje te sturen naar) Carlo van Bussel. OP = OP! Vertrek zal zijn omstreeks 12.30 bij Café Vorstermans.

Graag tot zondag!

Verhinderd? Volg ONDO ook op Twitter voor het wedstrijdverslag!

Teamindeling seizoen 2023-2024

(Niet) zomaar een toernooidag…

De eerste teams druppelen al vlak voor 09.00 uur binnen. Een halfuur voor aanvang. Het is zaterdag 3 juni, de zon schijnt al fel en warmt sportpark De Heikamp op. Vandaag staat er weer een ONDO-toernooi op de kalender van velen. Het rumoer van de teams wordt steeds sterker. Ouders zoeken parkeerplaatsen op, terwijl de kinderen al bijna warmlopen. De anticipatie van de teams is voelbaar. Ze vragen zich af: gaan we op het einde van de dag naar huis met een beker? Van wie gaan we winnen en hoe vaak? Gaan we de poulefase door komen? Voetbal is en blijft de mooiste sport denkbaar, en zeker op toernooidagen bij ONDO krijgt dat statement extra gevoel.

Achter de schermen is er om 09.00 uur al heel veel werk verricht. Fons, Jos en andere vrijwilligers waren al vroeg uit de veren om op de velden alles klaar te zetten. Het toernooischema wordt zelfs een kwartier voor aanvang nog aangepast doordat er nog een team zich op het laatste moment alsnog had aangemeld. We zullen maar geen namen noemen, ook zij zijn tenslotte van harte welkom op de Heikamp. Na een tijdje zijn de velden uitgezet, netten opgehangen, kantine klaargemaakt, koffie ingeschonken en de scheidsrechters geïnstrueerd. Als eenmaal de wedstrijden gestart zijn om half 10 barst het feest los. De kinderen hebben al gauw het grootste plezier van de wereld.

De toernooicommissie heeft ondertussen beslag gelegd op de bestuurskamer. De tafel ligt vol met paperassen, boekjes, vaantjes, koffiebekers. Geen gespannen sfeer, vooral een geoliede machine. We zien ervaring aan het werk. In de organisatie wordt veel tijd gestopt. Zeker door de leden van de toernooicommissie: onder het voorzitterschap van Gerard Hoefnagels staan Marga Koolen, Yvon Kursten en Richard Aarts al jarenlang klaar om er een aantal mooie dagen van te maken. Maar het is uiteraard niet alleen de toernooicommissie. Ook vele vrijwilligers helpen gedurende de dagen mee. Een toernooi laat dus niet alleen zien hoe mooi voetbal is, en mooi voetballende jeugd kan zijn maar ook wat je als kleine club toch kunt bereiken met elkaar en een klein gezelschap.

Want eerlijk is eerlijk, we mogen best trots zijn op de vele complimenten die de toernooicommissie en onze club ontvangt van deelnemende teams. Er wordt veel tijd en energie in de toernooien gestopt, mooi dat het ook gezien en gewaardeerd wordt. Het laat zien dat geen een toernooidag niet zomaar een toernooidag is. Zeker niet op de toernooien bij ONDO.

Rond de klok van 16.00 zitten beide toernooien voor de verschillende leeftijden er op. Na een hele reeks wedstrijden is duidelijk wie de winnaars zijn en wat de eindstand was. Maar op toernooien zijn er uiteraard geen verliezers, want het meedoen brengt al het grootste plezier voor de jeugd. Op deze dagen gaat iedereen met een beker naar huis, en wellicht ook een snoepzak. En volgend jaar? Dan is iedereen weer van de partij. Teams blijven namelijk graag terugkomen, want een toernooidag bij ONDO is niet zomaar een toernooidag.

Op zaterdag 10 juni volgt nog het JO13 toernooi, en op zondag 11 juni het JO11/JO12 toernooi. Ook een keer meehelpen met het organiseren van de jeugdtoernooien? Meld je bij Gerard Hoefnagels (toernooicommissie), of Gerard Lomans (coördinator jeugd).

Uitslagen ONDO toernooi JO-08/09/10

Op zaterdag 3 juni vond er een ONDO toernooi plaats voor Jo-08, Jo-09, Jo-10 teams uit de hele regio. De eindstanden in de verschillende poules;

Poule A

  1. Ysselsteyn Jo10-1
  2. Gemert Jo10-3
  3. NWC Jo10-3
  4. Liessel Jo10-1
  5. Neerkandia Jo10

Poule B

  1. Liessel Jo9-1
  2. Neerkandia Jo9-1
  3. Ysselsteyn Jo10-2
  4. NWC Jo10-4
  5. Bruheze Jo10-3

Poule C

  1. Ysselsteyn Jo9-1
  2. Helena/Griendstveen Jo9
  3. NWC Jo9-2
  4. ONDO Jo9-1
  5. RKMSV Jo9-2

Poule D

  1. Lierop Jo8-1
  2. RKMSV Jo8-1
  3. RKSMV Jo9-3
  4. Neerkandia Jo8
  5. Ysselsteyn Jo9-2

Poule E

  1. SPV Jo8-1
  2. Liessel Jo8-1
  3. RMSV Jo8-2
  4. Lierop Jo8-2
  5. ONDO Jo8-1

 

Nieuwe trainer voor ONDO-damesteams: Hennie van Houts

Nacompetitie: ONDO – Merselo op zondag 4 juni (14.30)

Nacompetitie van start! Juich jij onze Heusdense ploeg naar de volgende ronde?

Op zondag 4 juni trapt ONDO de nacompetitie af met een wedstrijd tegen SV Merselo. Deze Limburgse ploeg (Merselo, gemeente Venray) wist de nacompetitie te bereiken door de 4de plaats te bereiken in hun competitie. Zij sloten het reguliere seizoen af met een overwinning op Sambeek (2-0) op Tweede Pinksterdag, maandag 29 mei.

Kick-off is om 14.30, Sportpark De Heikamp.

Let’s go ONDO!

ONDO VR1 na duel in Zeilberg kampioen!

Op een zonovergoten en drukbezocht sportpark in Zeilberg wisten de dames 1 van ONDO op Tweede Pinksterdag (maandag 29 mei) de felbegeerde titel binnen te slepen! In een echte kampioenswedstrijd tegen ZSV VR2 (nr. 1 op de ranglijst voor aanvang van de wedstrijd) werd het uiteindelijk 1-2 voor de Heusdense dames. Doelpuntenmakers voor ONDO waren Ellen Swinkels en Yoska Plu. Toen het laatste fluitsignaal klonk barstte het feest los.

Er waren bloemen, champagneflessen werden ontkurkt en een speciale schaal was geregeld. Deze schaal werd in een speciaal en ontroerend moment overhandigd door trotse keeper Marga Koolen aan de ouders van ONDO’er Lieke Knaapen, ons in 2020 helaas ontvallen. De ouders van Lieke zijn en blijven trouwe supporters van het ONDO damesteam, en dit speciale eerbetoon werd door hen zeer gewaardeerd.

Deze wedstrijd was tevens de laatste wedstrijd van de dames onder hoofdtrainer Coen van den Bosch die het stokje overdraagt aan een nieuwe trainer.

Het bestuur feliciteert ook vanaf deze plek de dames van harte met het behaalde kampioenschap.